צרו קשר תנו פידבק

הדרך הבטוחה להגנה מכופרה והשבת רציפות תפקודית באופן מיידי

הדרך הבטוחה להגנה מכופרה והשבת רציפות תפקודית באופן מיידי

בשנה האחרונה ארגונים הבינו כי נדרש מהם לבצע הערכה מחדש ובדיקה לגבי יכולת ההתאוששות ממקרים בהם נעשה ניסיון לפגוע במידע הארגוני. מהר מאוד ארגונים הבינו כי יציבות ושרידות הם שם המשחק. מערכת הגיבוי בארגון היא המערכת החשובה והקריטית ביותר להבטחת רציפות תפקודית בכל ארגון, גדול כקטן.

30.04.2022
2 min
רונן נוי, מנכ"ל Commvault ישראל. צילום: ניב קנטור
הדרך הבטוחה להגנה מכופרה והשבת רציפות תפקודית באופן מיידי

ברגע האמת כאשר מתקיים אירוע איבוד מידע או חלילה הצפנה של מידע אנו רוצים להבטיח שמערכות הגיבוי נשארות יציבות ואמינות על מנת להשיב לארגון רציפות תפקודית בזמן הקצר ביותר, כאשר המבחן האמיתי של מערכת גיבוי טובה היא בהתאוששות – בכמה זמן מצליחים לחזור למצב הקודם ואיך היא מוגנת". דברים אלו אומר רונן נוי, מנכ"ל קומוולט ישראל, אשר בימים אלו מציינת עשור להקמת הסניף הישראלי, אשר מאז הקמתו הצליח הצוות המגובש של החברה לשווק וליישם את הפתרונות בכל מגזרי המשק.

"מנהלי ה-IT ניצבים מול כמה אתגרים", מסביר נוי. "האחד, הצורך בהגנה על הנתונים, במקרה מתקפה. כל התפיסה של הטיפול בנתונים ובהגנה עליהם השתנתה בעשור האחרון. בהיבט המתקפות, השאלה כבר איננה 'האם נותקף? אלא 'מתי?'. פושעי סייבר המפעילים מתקפות כופר רושמים הצלחות ולכן התופעה הולכת ומתרחבת. לכן נדרש לתת מענה לכלל סוגי המתקפות, בדגש על הדור החדש, של מתקפות הכופרה. האתגר השני – הצורך בהתאוששות מהירה, בדגש על שחזור הנתונים וחזרה מהירה למצב הקודם. ארגונים נדרשים להפנים שתקיפה היא עניין של זמן ועליהם להיות ערוכים נכון לקראתה. יש לדאוג לנהל ולגבות את הנתונים לטובת התאוששות מהירה והבטחת המשכיות עסקית בכל מקום: מהדאטה סנטר ועד הענן. האתגר השלישי הוא המעבר לעולם של הענן. אמנם ההגירה לענן החלה לפני כמה שנים, אבל כיום מנמ"רים ומנהלי תשתיות השכילו לעבוד באופן היברידי, ויש לטפל, לנהל להגן על הנתונים בכל מקום בו הם נמצאים".

השאלה היא כיצד מבטיחים תשתית IT שתהיה יציבה, בטוחה ועם שרידות ברמה גבוהה?

"אנו בקומוולט בנינו מערכת גיבוי שרידה ואמינה היכולה לשמש גם ככספת מפני הצפנה. פתרון הנקרא  HyperScale X – הוא פתרון Hyperconverged מתקדם המספק פתרון גיבוי שלם בתוך קופסה. קל ליישום ולניהול, נוח לשימוש עם ביצועיים מאוד גבוהים, אמינות ושרידות. ה-   HyperScale X יכול לשמש גם ככספת ותחליף לקלטות באמצעות פתרונות Immutable Storage  המובנות בתוך המוצר. לדעתי פתרון מסוג זה הוא חובה בכל אתר. בהיבט אמינות ושרידות, אך בראש ובראשונה פתרון אמיתי מפני מתקפות כופרה".

ספר על פתרון מטאליק שהוצג לפני כשנתיים

"מטאליק הוא מערך פתרונות תוכנה כשירות – SaaS המציע הגנה וניהול נתונים מאובטח בעל יכולת גידול וקיטון (סקלביליות), עם יכולת הלימה לתקנות ולרגולציות, לצד חיסכון משמעותי בהוצאות. פתרון מטאליק מתאים לארגונים שמחפשים פתרון גמיש, עתיר ביצועים ומהיר יישום. הקמת מערך עותק גיבוי בהיקפים של מספר פטה בייט לוקח שעות בודדות עם מטאליק. הוא תוכנן להציע הגנה על נתונים על בסיס תמיכה בריבונות הלקוח על הנתונים, וגם לסייע בהלימה לרגולציות השונות, לרבות GDPR".

מהם היתרונות והבידול של Commvault מול המתחרים?

"קומוולט מביאה פתרון ניהול והגנה על המידע הארגוני הרחב ביותר בתחום כאשר הדגש על הגנה לכל סוגי המידע בין אם המידע נמצא בדאטה סנטר המקומי ובין אם הוא באחד העננים עם דגש על אבטחת מידע ופשטות. עם פלטפורמת הגנת הנתונים של קומוולט ועם מטאליק אנו מקדימים את המתחרים בעולמות הגיבוי מעניקים לארגונים פתרון רחב, עם מבט על צרכים עתידיים. השנה חווינו גידול בפעילות עם כניסת פתרון מטאליק לשוק המקומי, ויש לנו כבר עשרות לקוחות בתחום והתנופה בעיצומה. ניתן לראות באופן ברור את היתרונות שיש לקומוולט מול חברות מתחרות בהיבטים של התמודדות עם כמויות אדירות של מידע, ביצועים מהירים המאפשרים לארגונים להתאושש במהירות ולצמצם למינימום את הזמן של חלונות הגיבוי, מתן אפשרות למנהלי התשתיות לנהל את כלל מערך הגיבוי והשחזור מתוך מערכת אחת וממשק אחד ובנוסף יכולות אוטומטיות חדשות וחכמות מבוססות בינה מלאכותית ולימוד מכונה, המאפשרות להילחם באנומליות המתגלות וחשודות כבעיית אבטחת מידע או מתקפות כופר. המערכות שלנו יודעות לאתר מצבים מסוכנים כאלו ובמהירות רבה לחסום את המתקפות ואפשרויות של גניבה או הצפנת מידע, למשל באמצעות עותק שלישי בתצורת Air Gap".

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם