צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

פחות קופסאות, יותר שירותים

בטכנולוגיית Hyper Convergence, כל תשתית ה-IT הארגונית מנוהלת ומתוחזקת ממקום אחד. עם חיסכון, גמישות ויעילות מרבית מדובר במהפכה של ממש
31.07.2017
3 min
אריאל טוסון, ארכיטקט מערכות מחשוב
פחות קופסאות, יותר שירותים

דמיינו תשתית IT שבה כל הניהול נמצא באמת ובתמים במקום אחד. תשתית עתירת ביצועים מצד אחד, ובעלת יכולת גידול כמעט אינסופית מהצד האחר, ואף פשוטה לתפעול. זאת ועוד, מדובר בתשתית שבה משתמשים ענקי המחשוב כמו גוגל, אפל, פייסבוק ואמזון, אצלכם בדאטה סנטר. כל זה אינו חלום. מערכות Hyperconvergence, אשר צוברות תאוצה בשוק, הפכו את החלום למציאות.

גרטנר מציינים, כי 29 אחוז מהעלויות בסביבת ה-DC הן עלויות כוח אדם ושירותים מקצועיים (ראו איור 1). עלויות אלו גדלות מדי שנה, וזאת במגמה הפוכה לעלויות הציוד. תופעה זו מדגישה, כי בשנים האחרונות סביבת ה-DC עברה מהפכה. מצד אחד היא מאפשרת יכולות גבוהות משמעותית, אך מהצד האחר רמת הסיבוכיות, המקצועיות והעלויות הנדרשות בתפעול ובהקמת המערכת מעוררות צל של ספק לגבי יעילותן.

היתרון המשמעותי של טכנולוגיית Hyperconvergence הוא בפשטות. במקום לנהל ולהקים סביבות שרתים וסביבה וירטואלית בנפרד, מערכת אחסון, תוכנת רפליקציה ותוכנת גיבוי בנפרד, מנהלים ומקימים הכל במקום אחד. קל ופשוט, במערכת אחת, המציגה נתונים בזמן אמת על כל הרכיבים של הסביבה. את כל רכיבי הסביבה מתקינים, משדרגים, ומנטרים ממקום אחד. האלימינציה של רכיבים נפרדים, בעלי ניהול נפרד, מאפשרת למנהלי ה-IT להוריד מעול התפעול השוטף של המערכות, ולהתמקד בשירותים עצמם ולא בתשתית.

פתרון אחוד וחסכוני

ממה מורכב פתרון Hyperconvergence? אם נסקור בקצרה את התשתיות הנדרשות לארגון על מנת להריץ את האפליקציות ואת השירותים השונים, נוכל לסכם זאת באמצעות המבנה המוצג באיור 2. על מנת לספק תשתיות להרצת שירותים, עד עתה נדרש הארגון להשקיע במספר לא מבוטל של מערכות נפרדות, הדורשות תחזוקה וניהול ייחודיים: רשת תקשורת, מערכות אחסון, רשת אחסון, מחשוב, וירטואליזציה ועוד. כל רכיב כזה דרש תחזוקה וניהול ייחודיים, כמו גם סט יכולות שונה מצוות ה-IT.

למותר לציין, כי תפישה זו הכבידה על הארגון בעיקר בכך שהיא הכריחה אותו להשקיע משאבים מרובים בהקמה ובתחזוקה של התשתית הנדרשת להרצת השירותים האפליקטיביים. טכנולוגייתHCI ) Hyper-Converged-Infrastructure) מאפשרת שינוי מהותי של תפישה זו ומכוונת למה שאנו מכנים Data Center in a Box. שינוי זה התפתח בשלבים, כאשר בשנים האחרונות הבשילו כלל הטכנולוגיות המעורבות, והפתרון הגיע לנקודה שבה הוא יכול לספק מהפכה של ממש בתשתיות הארגוניות. בשלב ראשון, פותחו כלי תוכנה המאפשרים הפרדת השירותים משכבת החומרה המספקת את המשאבים להרצתם. זה החל בווירטואליזציה של שכבת המחשוב, אשר אפשרה הרצת שרתים וירטואליים ללא תלות בשרתים הפיזיים התומכים בהם. בשלב מאוחר יותר, יושמה הווירטואליזציה לתשתיות התקשורת והאחסון, וכך נסללה הדרך להקמת מרכז נתונים מבוסס תוכנה, (SDDC (Software Defined Data Center.

ציון דרך מרכזי בהקשר זה, הוא היכולת לספק תשתית אחסון מבוססת תוכנה, פתרון אשר שחרר את הלקוחות מהתלות במערכות אחסון ייעודיות. בפתרון זה, הנקרא SDS (Software Defined Storage), האחסון הארגוני מורכב למעשה מתשתיות הדיסקים בשרתים, לרוב אותם שרתים האחראים גם למשאבי המחשוב והווירטואליזציה. המערכת המתקבלת מתוארת באיור 3.

דאטה סנטר בקופסה

אחד היתרונות הבולטים של הטכנולוגיה, הוא שחרור הארגון מתלות בריבוי מערכות ופישוט משמעותי של תשתיות ה-IT. לדוגמה, חברה עם תשתיות IT מרכזיות בארץ, ותשתיות קטנות יותר המפוזרות בסניפים רבים ברחבי העולם. הארגון מחפש פתרון אשר יאפשר לו לבצע רפליקציה של הנתונים מכלל הסניפים בעולם לאתר המרכזי בארץ. פתרון מסורתי היה מאלץ את הלקוח להחזיק מערכי שרתים ואחסון מקומיים בכל אתר, כדי לספק את התשתיות הנדרשות ולבצע רפליקציה של הנתונים למרכז. ניהול רכיבים שונים היה מחייב את צוות ה-IT לטפל במערכות נפרדות ושונות, הדורשות כל אחת סט ייחודי של כלי ניהול וידע. במקרה כזה, הטמעה של פתרון HCI תאפשר ללקוח לשכפל מודל פשוט של יחידות סטנדרטיות, הכוללות את כלל התשתיות הנדרשות לאפליקציות המקומיות במערכת אחודה, המנוהלת כיחידה אחת וממקום מרכזי. הפריסה בכלל האתרים תהפוך לפשוטה בהרבה, כמו גם ניהול התשתיות. הנתונים מכלל האתרים ישוכפלו למערכת מרכזית באתר החברה בישראל והגידול יתבצע בקלות על ידי הוספת יחידות למערכת.

בהקשר זה, ראוי להזכיר יתרון משמעותי נוסף של מערכות Hyperconvergence והוא היכולת לגדול בתצורת Scale Out. המשמעות היא הרחבת המערכת באמצעות הוספת יחידות הכוללות כל אחת משאבי מחשוב, אחסון ורשת. המערכת המבוססת תוכנה, בצירוף יכולות ניהול מרכזי, מאפשרת הוספת יחידות בקלות וללא השבתת השירות. ישנם פתרונות שבהם אפשר גם להוסיף יחידות הממוקדות ברכיבים מסוימים. לדוגמה, אם נדרשת הגדלת נפח האחסון ללא גדילה מקבילה בכוח המחשוב.

טכנולוגיית Hyperconvergence הביאה למהפכה של ממש, תוך שהיא מאפשרת לארגון לפנות משאבים יקרים לטובת צמיחה והתייעלות, והתמקדות בשירותים המתקבלים מתשתיות מחשוב במקום בתשתיות עצמן. המפתח הוא פיתוח כלי תוכנה המאפשרים לבסס פתרונות IT על רכיבי מדף, תוך איחוד תשתיות ופישוט הניהול השוטף של המרכיבים התומכים באפליקציות הארגוניות.

חברת בינת מספקת שורה של פתרונות Hyperconvergence מתקדמים, המותאמים לצרכים הארגוניים, בשילוב ידע נרחב בתחום. בנוסף, ולא פחות חשוב, לבינת ידע נרחב בכלל טכנולוגיות הדאטה סנטר המהוות את סביבת המחיה של המערכת המתוכננת, דבר המבטיח אפיון נכון של הצורך הארגוני והטמעה מוצלחת של הפתרון הנבחר. המגוון הרחב של פתרונות HCI המסופקים על ידי חברת בינת מבוססים על טכנולוגיות של VMware, Cisco, Nutanix ו Stratoscale.

ariel-t@bynet.co.il

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם