צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

דרושים: מפתחים בעלי כישורים עסקיים

מנהלים דורשים להאיץ את הפיתוח של אפליקציות וטכנולוגיות ולכך נדרשת מהמפתחים הבנה עסקית
26.11.2022
2 min
שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל
דרושים: מפתחים בעלי כישורים עסקיים

אפליקציות מניעות את הכלכלה הדיגיטלית העולמית ויש להן חשיבות קריטית בעיני ההנהלה העסקית.
למרות זאת, רק ב-26% ממודעות הדרושים למפתחים נכללת דרישה להיות בעלי כישורים עסקיים. ולפחות ב-49% מהמשרות אין דרישה אפילו לכישור עסקי אחד ברשימת הדרישות שלהן. לפי ניתוח מודעות שנעשה באירופה בשיתוף עם חברת VMware.

לעתים נדירות כוללות מודעות הדרושים למפתחים דרישות לכישורים עסקיים כמו התמחות בפיננסים (5%), ניהול בעלי עניין (6%) וניהול פרויקטים (7%). שהם מרכיבים קריטיים ביכולת להבין ולהציג את ההיבטים העסקיים של אפליקציות בפני מנהלים ובכירים בארגונים.  

כיצד משרות פיתוח משתנות ומוסיפות דרישה למיומנות עסקית בסיסית

מנהלים מעוניינים במפתחים בעלי נטייה עסקית חזקה. כדי להאיץ את הפיתוח של האפליקציות ולספק למשתמשים חוויות עקביות. עם זאת, ניתוח של 130,000 משרות שפורסמו ברחבי אירופה בשנת 2021. מעלה שמומחיות עסקית נעדרת כמעט לחלוטין ממודעות הדרושים של מפתחים.
23% בלבד מהמודעות למפתחי front-end ו22% מהמודעות למפתחי אנדרואיד כללו דרישה למומחיות עסקית כלשהי. לעומת 39% מהמודעות למהנדסי תוכנה ו63% מהמודעות ל-Data Architects שכללו דרישה כזו.

איך מפתחים יכולים לגשר על הפער בין פיתוח עסקי לטכנולוגיה

כיום גוברת הדרישה של מנהלים להאיץ את קצב הפיתוח של האפליקציות הארגוניות וזה בדיוק הזמן למפתחים לשפר את הכישורים העסקיים שלהם ולהפוך לבעלי השפעה גדולה יותר קרב המנהלים העסקיים כשהארגון מתפתח. לעתים נדירות מנהלים דוברים את השפה הטכנולוגית ומפתחים יכולים לגשר על פערי ההבנה שלהם. הוספת ידע עסקי לכישורי התכנות של המפתחים תאפשר להגדיל את הלכידות בין הליבה העסקית, לבין צוותי הפיתוח וה-IT שהיא חיונית לכל ארגון שחותר להטמיע אפליקציות בלב האסטרטגיה העסקית הממוקדת בדיגיטל והדאטה.
מאמצי הגיוס של מפתחים צריכים להתמקד במפתחים שיכולים לתקשר עם מנהלים עסקיים וההבין את הערך העסקי של האפליקציות.  

מדוע הביקוש למפתחים בעלי כישורים עסקיים גדל

הביקוש השנתי למפתחים באירופה צמח בשיעור שנתי של 38% בין הרבעון הראשון של 2021 ועד לאותה התקופה ב2022. כאשר מספר משרות המפתחים עלה ב173% וב106% בספרד ובאיטליה. בעוד בהולנד הוא עלה ב3%, בבלגיה ב- 19% ובאנגליה ב- 22%. הביקוש למהנדסי נתונים שבר שיאים וצמח בשיעור של 305% בספרד והביקוש לארכיטקטים של נתונים עלה באיטליה ב210%. דבר המעיד שאפליקציות והנתונים הרבים שהן יוצרות משפיעות על מצב התעסוקה.  

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם