צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

כיצד טכנולוגיית AV מגדירה מחדש את נוף הלמידה בהשכלה הגבוהה

ההוראה והלמידה כיום שונים מאוד מאשר לפני שנים בודדות. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, מופיעים מודלים מגוונים וחדשניים של למידה. מיקומם הפיסי של התלמידים והמורים מאבד משמעות, מפני שגם הוראה וגם למידה מתקיימים מכל מקום.
1.04.2024
2 min
ספי אהרון, דירקטורית, KRAMER AV, רטיקל החינוך
כיצד טכנולוגיית AV מגדירה מחדש את נוף הלמידה בהשכלה הגבוהה

טכנולוגיות האודיו והוידאו תופסות מקום משמעותי במירוץ הטכנולוגי הזה, וממלאות תפקיד מרכזי יותר ויותר בשינוי נוף הלמידה בהשכלה הגבוהה. הנה כמה דוגמאות הממחישות כיצד טכנולוגיות AV  מגדירות מחדש את נוף הלמידה בעולמות ההשכלה הגבוהה, ומציעות חוויות חינוכיות חדשניות ומותאמות אישית.

  1. טכנולוגיות של AR, VR  ו- AI מעצבות את הלמידה העתידית

ההשפעה המתפתחת של מציאות רבודה (AR), מציאות מדומה (VR) ובינה מלאכותית (AI) על ההשכלה הגבוהה היא משמעותית. טכנולוגיות אלו שובות את דמיונם של הלומדים, ומציעות להם חוויות חינוכיות חדשות ואינטראקטיביות.

  • פוקוס על פונקציונליות ופרסונליזציה

חללי הלמידה הגנריים משתנים. הפרקטיקות הפדגוגיות של היום, ציפיות הסטודנטים וצרכי השימוש הספציפיים משפיעות באופן ברור על עיצוב פתרונות ה AV הנמצאים בכל חללי הלימוד, כגון שקט, שקט למחצה ושקט מרחוק; סביבות אלו דומות – אך שונות בדרכים חשובות שהופכות אותן לנוחות עבור תלמידים שונים.

בהתאם לזה, נוצרים תפקידים חדשים, כמו “מנהל סביבת למידה”, שתפקידם להתאים את החללים לדרישות פדגוגיות שונות, ולהפוך באמצעות טכנולוגיות AV כיתות קונבנציונליות לכיתות שיתופיות המותאמות להשכלה גבוהה. כך למשל, מצלמות במרחבי הלמידה ובכיתות השיתופיות מציעות מעברים חלקים בין נקודות מבט, ומעניקות לתלמידים הבנה רב-גונית של הנושא וקירות LED חדישים משפרים את עומק חווית הלמידה ומעודדים שיתוף.

  • יצירת תרחישים מעודדי למידה

המרדף אחר סביבות למידה משולבות, הממוקדות בחוויית הלמידה מנקודת המבט של הסטודנטים, מקדם אימוץ של פתרונות AV המתאימים לצרכים ולסגנונות הלמידה המגוונים של התלמידים על מנת לאפשר להם לעסוק בחומר בדרכים המתאימות להם באופן אישי – ומעניקים להם את החופש ללמוד בכל מקום.

  • ניצול נתונים ללמידה משופרת

החלטות מבוססות נתונים מעצבות יותר ויותר אסטרטגיות חינוכיות בהשכלה הגבוהה. למשל – טכנולוגיה של ניטור גלי מוח ותנועות עיניים מספקת דאטא משמעותי לייעול טכניקות הוראה, המתפתחת בהתאם לחוויות הלמידה והתוצאות של התלמידים.

  • אינטגרציה יעילה של פתרונות AV

אין ספק שבחירה ויישום נכון של טכנולוגיית AV מציגים יתרונות משמעותיים. יחד עם זאת, בעוד שטכנולוגיות AV מציעות יתרונות מבטיחים, קיים אתגר מסויים באינטגרציה יעילה שלה בהשכלה הגבוהה.

המכשול העיקרי הוא עקומת הלמידה של צוות ההוראה, המחייבת אותם להקדיש זמן ללימוד טכנולוגיות חדשות. עם ההתמקדות הגוברת בצרכים ובהעדפות של צוות ההוראה, אין ספק שכלי ההוראה צריכים להיות מותאמים אישית, תוך תמיכה בהמשכיות החוויה בכיתה ומחוצה לה, ויש לספק לצוות ההוראה תוכניות הכשרה מקיפות וכלי תמיכה.

  • שליטה קולית וציוד לביש

ההתקדמות בטכנולוגיית השליטה הקולית מייעלת את ניהול מערכת ה-AV ומפחיתה את מחסומי האימוץ. טכנולוגיה לבישה כמו שעונים חכמים ומשקפיים חכמים מציעה שכבות נוספות של אינטראקטיביות, ומעשירות עוד יותר את חווית הלמידה.

כבר בעתיד הנראה לעין, טכנולוגיות האודיו והוידאו ישנו את דינמיקת ההשכלה הגבוהה. מ-AR, VR, AI ועד לעקרונות עיצוב חללי הלימוד המותאמים אישית, טכנולוגיית ה AV מניחה את היסודות לחוויות חינוכיות פורצות דרך. על אף האתגרים, האפשרויות לשינוי טרנספורמטיבי הן רבות – ועל ידי אימוץ המגמות האחרונות בתחום ה- AV בהשכלה הגבוהה, מוסדות הלימוד יכולים להציב את עצמם בחזית החדשנות החינוכית.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם