צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

מגמות ב-AV: האבולוציה של AVoIP והטלוויזיה הדיגיטלית

21.02.2024
3 min
ניר אליזוב, Pre Sale Manager, קרמר ישראל
מגמות ב-AV: האבולוציה של AVoIP והטלוויזיה הדיגיטלית

זוכרים את המהפך שהתרחש בסלון של כולנו? ערוצי סטרימינג (Streaming TV) החלו להגיע לטלוויזיה הביתית, לטלפונים, למחשבים ולטאבלטים. קשה להצביע על תאריך מסויים, משום שמגמה זו התפתחה בהדרגה. עם זאת, שתי הטכנולוגיות – ערוצי סטרימינג והטלוויזיה מסורתית (ערוצי הברודקאסט) – עדיין פופולריות מאוד וקיימות זו לצד זו. 

טכנולוגיות ה-AV נעות באותה מגמה, מבחינת מהירות ההסתגלות והפופולריות, בעיקר כשמדובר בטכנולוגיית AVoIP. בעוד שרבים מניחים שחדש יותר הוא טוב יותר, השוואה מהירה בין טכנולוגיות AV מסורתיות ו-AVoIP מעלה, שבעוד ש-AVoIP גדל ומשפיע על חיינו – הדבר לא מבטל את הצורך או הרצון בשימוש ב-AV מסורתי. בדיוק כמו ערוצי הסטרימינג והטלוויזיה המסורתית, שניהם עדיין קיימים זה לצד זה.

במאמר זה נבחן את מגמות ה-AV האחרונות. נתבונן על קווי הדמיון בין התפתחות הערוצים הדיגיטליים לבין ה-AVoIP, נראה את המגמות הדומות והתחזיות, ונבחן את היתרונות והחסרונות של ה-AVoIP וה-AV המסורתי.

האבולוציה של הטלוויזיה הדיגיטלית

ערוצי סטרימינג ו-AVoIP – פופולריות ותחזיות צמיחה

הווידאו לא הרג לחלוטין את כוכב הרדיו, וגם ערוצי הסטרימינג לא שמו קץ לטלוויזיה המסורתית. לפי נתוני Nielsen האחרונים, נראה כי ערוצי הסטרימינג מהווים 38.7% מהצריכה בארה”ב, בעוד שידורי הטלוויזיה בכבלים מהווים 29.6%; ערוצי הברודקאסט מהווים 20%; וה-VOD (צפייה לפי דרישה) ותעשיית הגיימינג אחראים ל-11.6% הנותרים.

מבחינת תחזית השוק האזורי של AVoIP, בשנת 2023 מספר היחידות (AVoIP 1G/10G) שהופצו היה:

• ארה”ב: 189,000 יחידות

•אירופה: 148,000 יחידות

•אסיה: 223,000 יחידות

התחזית לשנת 2026, לעומת זאת, צופה צמיחה משמעותית:

• ארה”ב: 390,000 יחידות (צמיחה של 106.35% מ-2023)

• אירופה: 313,000 יחידות (גידול של 111.49% מ-2023)

• אסיה: 367,000 יחידות (צמיחה של 64.57% מ-2023)

(קרדיט: “Mapping The Low Latency AV Over IP Market 2022”, p. 33, Futuresource Consulting)

כפי שנראה לעיל, ישנו צפי ששוק ה-AVoIP יתפתח בצורה דומה לזו של ערוצי הסטרימינג, ויגדל בצורה משמעותית. כיום, AVoIP כבר יצא משלב ההסתגלות המוקדם וכעת הוא שוק הצומח במהירות, במיוחד בארגונים בוגרים כמו מוסדות מדינה, אוניברסיטאות ובתי ספר, וחברות. יחד עם זאת, ניתן לומר שטכנולוגיית ה-AV המסורתית חיה ובועטת במקביל לכך. 

היתרונות והחסרונות של AVoIP ו-AV מסורתי

אם כן, אלו הם זמנים מרגשים עבור AVoIP ו-AV כאחד, ושתי הטכנולוגיות נושאות יתרונות וחסרונות. נבחן אותם כעת, ונראה כיצד הם משלימים זה את זה:

1. מסורתי זה טוב, אבל לטכנולוגיה חדשה יש יתרונות

 בעוד AV מסורתי יישאר רלוונטי בעתיד הנראה לעין, ל-AVoIP יש יתרונות ברורים. אלו כוללים:

– גמישות ומדרגיות (scalability)

– מהירות התפרסות ואימוץ

– היכולת לתמוך במאות נקודות קצה

– אבטחת רשת

– תמיכה מרחוק

בנוסף, AVoIP לא זקוק לתשתית מיוחדת, ולכן מפחית את העלות הכוללת, במיוחד בהתקנות גדולות. תקנים שהוצגו לאחרונה מאפשרים יותר מכשירים חכמים מחוברים, שירותים מבוססי ענן, ומכשירים ניידים.

יחד עם זאת, ככל ש-AVoIP מתקדם ומוכוון טכנולוגיה, הדבר מציב דרישה גוברת לרוחב הפס של רשת ה-IT, ומחייב אותה להתפתח כדי לתמוך בעומס שמקורו ביישומי AV. יש לקחת זאת בחשבון בזמן פריסת ותכנון AVoIP.

2. ציוד קיים הוא (רק) חלק מהמשוואה

מינוף השקעות קיימות הוא תמיד שיקול, אך חשוב גם לשקול את צרכי השימוש הנוכחיים ואת התוכניות העתידיות. אם כבר יש ציוד או תשתית טובים, והחברה לא מעוניינת להתרחב, אזי AV מסורתי יכול להיות בחירה טובה. במקרים כאלה, AVoIP יכול לתת מענה מתקדם למבנים חדשים שנבנו, או לאתרים שמתרחבים (לדוגמה, בניינים נוספים בקמפוס או קומות חדשות שמתווספות לחלל משרדים). 

יחד עם זאת, יש לזכור שבמקום שבו צפויים צמיחה ושימושים היברידיים חדשים, AVoIP היא הבחירה המועדפת בשל המדרגיות והגמישות שלו.

3. שתי הטכנולוגיות ימשיכו להתקיים במקביל

בשוק ה-Pro AV הארגוני יש מקום גם ל-AV המסורתי וגם ל-AVoIP. מגמה זו תמשך עוד שנים רבות. בדיוק כמו שרובנו צופים בטלוויזיה ביותר מפלטפורמה אחת, במקרים רבים, גם AV ו-AVoIP ימשיכו לעבוד יחד בהרמוניה, וכל אחד ימלא את תפקידו הייחודי.

לסיכום: מגמות AV ו-AVoIP כיום

ל-AV המסורתי ישנם עדיין שימושים רבים, אך למעבר ל-AVoIP ישנם יתרונות רבים. מחלקות ה-AV וה-IT חייבות לשנות את הלך הרוח שלהן ולעבוד יחד כדי להבטיח שהפתרון הטוב ביותר ייבחר לטווח הארוך. ואם הפנים של הארגון הוא קדימה, לעתיד, כדאי להמשיך ולאמץ טכנולוגיות חדשות כמו AVoIP ולא להישאר מאחור.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם