צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

מהם אתגרי העבודה ההיברידית ואיך נכון לבחון פתרונות ומערכות ועידה מתקדמות

היום, כשהעבודה ההיברידית הפכה לנורמה החדשה, כל מתחם במרחבי העבודה המשותפים הפך להיות חדר ישיבות. ואף בבית, המטבח, הסלון, ובעצם כל מקום בו אנו עובדים.
24.04.2022
4 min
תום צדקה, ארכיטקט פתרונות Collaboration, סיסקו
מהם אתגרי העבודה ההיברידית ואיך נכון לבחון פתרונות ומערכות ועידה מתקדמות

הקורונה הביאה עמה לעולם העבודה שלל אתגרים כדוגמת היכולת לעבוד בצורה שווה, נוחה ומשותפת ללא תלות במיקום הפיזי, עבודה במרחבי עבודה משותפים תוך דגש על ניקיון והיגיינה של משטחי העבודה, שמירה על בריאות העובדים וזה עוד לפני שדיברנו על אתגרי אבטחת המידע השונים.

על מנת לאפשר למשתמש חוויה קרובה ככל האפשר לפגישה פיזית, נדרש לשלב מערכות מתקדמות שמאפשרות איכות וידאו יוצאת מן הכלל, סינון רעשי רקע, יכולות שיתוף תוך שמירה על רמת אבטחה גבוהה וכמובן שמירה על פרטיות המשתמש, אחידות ולא פחות חשוב – החופש לבחור להצטרף לפגישות השונות ללא תלות בפלטפורמת הוועידות. כל אלו ונוספים דורשים ממנהלי הארגון להבין מהם הפרמטרים והשיקולים שעליהם לבחון, בבואם לבחור את הפתרון שיצעיד את הארגון שלהם קדימה. מערכות הווידאו נדרשות לאפשר:

  • התאמה לגודל, מרחב ומיקום החדר.
  • מפגש פנים אל פנים תוך שמירה על אודיו ווידאו באיכות גבוהה.
  • הגבלה של הסחות הדעת באמצעות סינון רעשים מתקדם ויכולת הוספת רקע וירטואלי.
  • יכולת עבודה משותפת של העובדים באופן חלק, כולל מעבר בין הודעות, שיחות ופגישות.
  • גישה ועריכה של לוחות עבודה משותפים, לפני הפגישה, בזמן הפגישה ולאחר הפגישה.
  • סנסורים חכמים המאפשרים מדדי לחות, איכות האוויר, טמפרטורה, ספירת האנשים בחדר ועוד.
  • יכולת להוספת פקדים ותכונות לניהול חדר ישיבות חכם.
  • יכולת להצטרף לכל שירות פגישות, כולל Webex, Google Meet, Zoom ו-Microsoft Teams.
  • עדכונים אוטומטיים, ניהול מרכזי, אנליטיקות ותובנות מתקדמות. 

בבואנו לבחון את המערכת המתאימה, נכון יהיה לחלק את הבחינה למספר מרחבי עבודה עיקריים:

  • מרחב עבודה ביתי קטן
  • מרחב עבודה – משרד ביתי
  • מרחב עבודה משרדי משותף
  • מרחב עבודה משרדי – חדר ישיבות

משרד ביתי

מכיוון שכל משרד ביתי הוא ייחודי, נרצה במקרה שכזה להימנע ממערכת גדולה מידי או כזו שלא משתלבת בנוף הביתי, זה מה שהופך את מערכת Webex Desk Mini למיוחד, שילוב של גודל קומפקטי ועוצמה מרשימה במוצר אחד, כמו גם היכולת לבחור את הצבע המתאים מאחד מחמשת הצבעים השונים.

כאשר מדובר על מערכת שולחנית, אם אתם מחפשים פתרון שלוקח את חווית שיתוף הפעולה לשלב הבא, נכון יהיה לשלב את מערכת ה Webex Desk, עם מסך מגע חכם ומתקדם, כצג משני או ראשי של המחשב שלכם, וכולל יכולות כמו לוח עבודה משותף כולל סימון התוכן, גישה ישירה לפגישה ועוד

מרחבי עבודה משותפים

דורשים מערכת אישית שתאפשר לכל אחד להפוך את העמדה לסביבת העבודה האישית שלו. על ידי נגיעה או עגינה של הטלפון האישי למערכת ה Webex Desk Hub, ניתן לאפשר ״עמדה חמה״, כולל שריון העמדה, חיבור וטעינת המחשב הנייד ,חיבור מצלמת 4K ו/או אוזניות מתקדמות ושלל יכולות נוספות

חדר ישיבות מודרני יכול לספק חוויה עשירה ואיכותית, הכוללת יכולת שיתוף תכנים ושיחה מרובת משתתפים במסך אחד או יותר, פריסת מיקרופונים ושליטה על מנגנוני החדר, סנסורים לניטור איכות האוויר, הטמפרטורה ועוד. מענה הולם לחדרים שכאלו מתאפשר באמצעות מערכות ה Room Series הסופר איכותיות שלנו.

כמובן שישנם סוגים נוספים של מרחבי עבודה, המלצתנו היא להיכנס ל Project Workplace, בו תוכלו ללמוד על סוגי הפתרונות השונים והתאמה של הפתרונות וסוגי המערכות לצרכים הארגוניים שלכם.

Bring Your Own Platform – האתגר והפתרון:

אחד מהאתגרים הגדולים של הארגונים הינו היכולת להצטרף לכל שירות פגישות כדוגמת: Cisco Webex , Google Meet, Zoom, Microsoft Teams, שכן בין אם הארגון עובד עם שירות פגישות מסוים, לא בהכרח הלקוחות או הספקים שלו עובדים עם אותו שירות פגישות, ועל מנת לאפשר את החופש להתחבר ממערכת הווידאו הארגונית לשירות פגישות כזה או אחר, נדרש פתרון שתומך ביכולת זו.

אנו דוגלים בגישת ה- BYOP, אשר מתאפשרת במערכות שלנו באמצעות גישה פתוחה, עבודה עם היצרנים השונים על מנת לאפשר תאימות, מערכת הפעלה חדשה ומתקדמת, וכמו כן אינטגרציה בין מערכת היומן הארגונית למערכת הניהול בענן – Cisco Control Hub, אינטגרציה זו מאפשרת הצטרפות מיידית לשיחה ע״י שימוש בלחיצת כפתור (One Button To Push) ישירות ממערכת החדר, פתרון זה מייתר בעצם את הצורך בחיבור USB כפי שקיים בפתרונות מסורתיים יותר.

מערכת ההפעלה החדשה Room OS 11, מאפשרת לבצע ריבוי משימות בו זמנית, ניהול נוח ומתקדם בזמן פגישה או מחוצה לה, ואפשרות צפייה בפגישות הבאות, שימוש בלוח עבודה משותף, גישה לאפליקציות צד שלישי כדוגמת Miro, Mural, Box, Salesforce, וכל זאת ללא צורך ביציאה מהשיחה.

האם הפתרון ההיברידי שאנו בוחנים מאובטח מספיק?

עבודה היברידית מאפשרת לעובדים לעבוד בכל מקום. התקפות יכולות לצוץ בכל עת ומספר המיקומים שצריך הארגון לאבטח גדל באופן משמעותי, שכן כבר לא מדובר במשרדי הארגון בלבד ולכן נדרש לבחור פתרון מאובטח מקצה לקצה.

פתרון שכזה, נדרש לאפשר ניהול מרכזי הכולל – בקרות אבטחה, יכולות סינון ובדיקה של תכנים, הצפנה מקצה לקצה, ניהול מפתחות מתקדם ועוד שלל יכולות שיאפשרו לשמור על הארגון כמו גם להגן על פרטיות העובדים והמידע.

Cisco Webex דורג במקום הראשון באבטחה מקצה לקצה ע״י הסוכנות לביטחון לאומי של ממשלת ארה״ב.

לפי בחינה שנעשתה לאחרונה ע״י NoJitter לספקי שירות הפגישות השונים נמצא כי – ״סיסקו מדורגת גבוה בכל הנוגע לאספקת פלטפורמת תקשורת ושיתוף פעולה באופן מאובטח במיוחד״, סיסקו ״הינה הספקית בעלת מירב בקרות האבטחה והפרטיות״. 

אנו ניצבים בפני עולם חדש הכולל בתוכו שלל אתגרים, עבודה היברידית וריבוי כלים ומערכות, ועלינו לבחור בפתרון המתאים ביותר. כזה שיאפשר לגשר בין אותם כלים ומערכות, באמצעות שימוש בבינה מלאכותית, יכולות בקרה ואבטחה גבוהות, ניהול מרכזי הכולל אנליטיקות ותובנות, מערכות חכמות ומתקדמות שמדברות אחת עם השנייה ועוד, כך שנוכל לאפשר חווית משתמש גבוהה לעובדי הארגון, כזו שתאפשר להם לעבוד בצורה טובה, מהירה ואיכותית יותר, וכמו כן, להגן טוב יותר על הארגון.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם