צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

דו”ח חדש של NetApp לשנת 2023 קובע: חדשנות באחסון נתונים היא המפתח לאימוץ בינה מלאכותית בארגונים

1.02.2024
2 min
דו”ח חדש של NetApp לשנת 2023 קובע: חדשנות באחסון נתונים היא המפתח לאימוץ בינה מלאכותית בארגונים

חדשנות פלאש היא המפתח לטיפול במורכבות היברידית של ניהול נתונים בתוך הארגון, תוך האצת תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית ואימוץ שירותי בינה מלאכותית

דצמבר 2023– חברת NetApp (נטאפ), חברת תוכנה גלובלית המתמקדת באחסון נתונים בענן, פרסמה את דו”ח מורכבות הנתונים שלה לשנת 2023 – דו”ח גלובלי הבוחן את הצרכים ההולכים וגדלים של החברות לאחסון נתונים מאוחד. הדו”ח מצא כי 98% מהארגונים נמצאים באמצע מסע המעבר לענן שלהם, כאשר שלושה מתוך ארבעה עומסי עבודה בכל ארגון עדיין מאוחסנים בתוך הארגון. עובדה זו מדגישה את הצורך בגישה מאוחדת לארכיטקטורות היברידיות מרובות עננים ובחדשנות מתמשכת, הן באחסון All Flash בתוך הארגון והן באחסון בתוך ענן ציבורי – על מנת לאפשר אימוץ בינה מלאכותית בקנה מידה רחב.

על פי הדו”ח, ההגירה לענן אינה מסע ליניארי עבור מרבית הארגונים הגדולים. על אף הכוונות של מנהלי הטכנולוגיה להעביר את עומסי העבודה לענן, עדיין שלושה מתוך כל ארבעה עומסים מאוחסנים בתוך הארגון עצמו. עם זאת, אימוץ בינה מלאכותית הוא המניע הגדול ביותר להגירת ענן, והענן הוא המאפשר העיקרי לאימוץ בינה מלאכותית. 74% מהמשיבים אמרו שהם משתמשים בשירותי ענן ציבוריים עבור AI וניתוח נתונים. 39% ממנהלי הטכנולוגיה ברחבי העולם אמרו כי הצורך העיקרי שלהם בחדשנות פלאש הוא כדי לייעל את הביצועים, העלות והיעילות של הבינה המלאכותית.

הארגונים הגדולים ממשיכים לאמץ בינה מלאכותית, כאשר 72% מהמשיבים כבר משתמשים בבינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) ו-74% ממנפים בינה מלאכותית בענן ציבורי עם שירותי אנליזה. עם זאת, פריסת AI מגיעה עם חבילת אתגרים מורכבים משלה. על פי המחקר, המחסומים הגדולים ביותר עד כה לשימוש בבינה מלאכותית הם אבטחת מידע (57%), אינטגרציה של נתונים (50%) ומחסור בכוח אדם מיומן (45%).

איומי אבטחת מידע נחשבים עדיין לחסם מרכזי מפני אימוץ טכנולוגיות AI. 40% מהמשיבים דירגו את איומי האבטחה והצורך לשמור על פרטיות הנתונים בין הגורמים העיקריים למורכבות בתשתיות האחסון שלהם. יתרה מכך, כמעט מחצית (48%) מהמשיבים גם חזו שיחלפו ימים או שבועות עד שהחברה שלהם תתאושש ממתקפת סייבר, אם כזו תקרה, מה שמהווה סיכון הרסני לעסק שלהם.

קיימות הפכה גם היא לשיקול מרכזי בבחירת טכנולוגיות חדשניות. על פי המחקר, 83% מהנשאלים ציינו את הפחתת ההשפעה הסביבתית כגורם חשוב ומכריע בבחירת ספקי אחסון. יתר על כן, יותר ממחצית (50%) מכירים בכך שהפחתת האנרגיה וטביעת הרגל הפחמנית הם שיקולים מרכזיים באימוץ בינה מלאכותית.  

“הארגונים הגדולים מתמודדים כיום עם מצב טכנולוגי מורכב גדוש בסיכוני אבטחה ולחצים לעמוד בקצב של טכנולוגיות מתפתחות כמו AI, תוך צמצום ההשפעות הסביבתיות”, אמר שלומי פרייס, מנכ”ל NetApp ישראל. “דו”ח מורכבות הנתונים מדגיש כי בתוך המורכבות הזו, דרושים פתרונות אחסון פלאש חדשניים התומכים בענן כדי לתת מענה לדרישות המתפתחות של AI, לשפר את היעילות, ולחזק את החוסן נגד איומי הסייבר המתגברים

אתגרים אלו מטופלים באופן ייחודי על ידי אחסון פלאש המותאם לענן

במבט לעתיד של אחסון פלאש, ל-AI יש השפעה מכרעת הן על החלטות הקנייה והן על הציפיות לחדשנות. על פי המחקר, 39% מהנשאלים מעוניינים פתרונות אחסון פלאש שמייעלים את ביצועי הבינה המלאכותית. 61% מבכירי הטכנולוגיה ציינו אבטחת נתונים או פרטיות נתונים בין הבחירות המובילות שלהם עבור המקום שבו הם רוצים לראות פריצות דרך בעיצוב אחסון Flash בשלוש השנים הקרובות. וגם קיימות עלתה כתחום השלישי בחשיבותו בכל הקשור לחדשנות אחסון, עם בקשות לתוכנות וחומרות יעילות וחסכוניות יותר באנרגיה, והמלצות להפחתת פחמן דו חמצני. 

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם