צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

ענן וידיאו מעל מסך הטלוויזיה שלי

מערכת Bynet OTT Manged Services מתחילה את העידן הבא של צריכת וידיאו בשידור חי ועל פי דרישה, על פלטפורמת הענן של בינת
25.05.2020
2 min
אלי בורשן, מנהל תכנית Video Streaming בינת תקשורת מחשבים
ענן וידיאו מעל  מסך הטלוויזיה שלי

לפתוח את מדריך הטלוויזיה ולתכנן את הצפייה היומית על פי לוח השידורים.
גם זה יהיה בעתיד זיכרון היסטורי נושן, עליו מספרים המבוגרים לצעירים בעיניים מעורפלות. צעירים וצעירים פחות ייזכרו בנוסטלגיה מתקתקה, כיצד התיישבו לצפות ב”משחקי הכס” כמו גם ב”דאלאס,” וכיוונו את סדר יומם לפי שעת ההקרנה של ערוצי הכבלים או הלוויין המסורתיים. זאת תהיה היסטוריה, משום שהעולם נמצא בתחילתה של מהפכה.
כבר היום, התוכן נמצא בכל מקום, באתרי האינטרנט, באפליקציות, בטלפונים חכמים, בטאבלטים, ובכל מקום בענן. פלטפורמות השידור עוברות שינוי, התוכן זמין בכל זמן ובכל מקום, והצפייה מותאמת להעדפות האישיות. צרכנים רבים מתנתקים מהשידורים המסורתיים ועוברים לאינטרנט.
בעולם אנו רואים פלטפורמות שידור כמו נטפליקס, אולו, אמזון ועוד רבים. גם בארץ, השוק עובר שינויים.

בשנת 2000 הייתי ממקימי חברת קאסט אפ, כאשר עולם הווידיאו באינטרנט היה בחיתוליו. כאחד השחקנים הראשיים בשוק שידורי הווידיאו בארץ, אני יכול להעיד שהשינוי שעובר השוק ניכר ובולט. כאשר קאסט אפ הוקמה, הצענו שירות חדשני של שירות וידיאו מנוהל לכל גופי התוכן בישראל. בשנת 2007 נרכשה החברה על ידי NDS והחלה לספק שירותי וידיאו מנוהלים ללקוחות בעולם. בשנת 2012 רכשה סיסקו את החברה וכעבור שלוש שנים החליטה לסגור אותה. כעת אנו, יוצאי קאסט אפ, מקימים פלטפורמה חדשה לאספקת שירותי וידיאו מנוהל על הענן של בינת. סימני המהפכה ניכרים היטב גם בארץ.
אם בעבר צפייה באמצעות מכשירים מבוססי IP , אתרי אינטרנט, אפליקציות, וסטרימרים היתה זניחה; כיום שיטת צפייה זו גדלה בקצב מהיר והצרכנים צופים בתכנים על פי טעמם האישי ולא על פי מה שמכתיבים להם מלמעלה. כל בעלי התכנים בארץ – קשת, רשת, רשות השידור, ערוץ 10 , הטלוויזיה החינוכית, ספורט 5 ועוד רבים אחרים – מאפשרים צפייה בשידורים חיים וצפייה על פי דרישה ישירות דרך הפלטפורמות שהקימו.
בנוסף, כיום מקימים אף פלטפורמות מבוססות IP , דוגמת סלקום טי.וי ועוד.

וידיאו מקצה לקצה
השילוב בין תשתיות אינטרנט רחבות פס הזמינות בכל מקום – בית, משרד, בתי קפה ומרחבים ציבוריים – ובין ממשקים פשוטים למשתמש וטכנולוגיות הזרמת וידיאו ישירות למכשיר, מאפשר למשתמשים לצפות בתוכן המבוקש בכל מקום ובכל זמן. כבר היום אפשר להעביר את כל התכנים בצורה פשוטה וקלה מכל מכשירי הקצה )טלפון חכם, טאבלט( אל הטלוויזיה. Mini PC הוא דונגל קטן עם חיבור HDMI )כמו Chromecast ( ובאמצעותו אפשר לצפות בכל התכנים על המסך הגדול.
חברת בינת מספקת שירותי הזרמת וידיאו, Streaming Media over IP , שידורים חיים ועל פי דרישה למגוון רחב של מכשירים: טלפונים חכמים, טאבלטים, מחשבים אישיים ו- STB . מערכת OTT Managed Services שפותחה בבינת מאפשרת ללקוח לקבל שירותים מנוהלים מקצה לקצה: מערכת לניהול תכני וידיאו, Cloud Transcoding Live encoders ,System , ניהול משתמשי קצה, ,DRM ניהול פרסומות, Cloud Video Recording , מערכת להפצת תכנים – CDN , אנליזה וסטטיסטיקות של הצפייה בווידיאו
וממשקי צפייה למשתמשי הקצה.
המערכת מותקנת על הענן החדש של בינת ומחוברת לכל ספקי האינטרנט בישראל וגם ל- global CDN’s בעולם.
המערכת מספקת שירותי וידיאו מנוהלים ללקוחות, על גבי רשת האינטרנט וגם ברשתות תקשורת פרטיות, עבור ארגונים גדולים בארץ ובעולם. לחברה לקוחות גם בתחום האקדמיה, וכיום 50 אלף הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה צופים בשידורים חיים ובארכיון של כ 100- אלף הרצאות. המערכת מספקת גם יכולות Lecture Capture למכללות ולבתי חולים, כאשר ההרצאות מצולמות, הסטודנטים מוסיפים הערות למצגות, ולאחר מכן יכולים לצפות בהרצאות המסונכרנות למצגות ולהערות שנכתבו בזמן ההרצאה.
חברת בינת בחרה את CDN של חברת סיסקו כמערכת הפצת התכנים לשירותים אלו. VideoScape היא המערכת המובילה בעולם להפצת תכנים ונמצאת בשימוש החברות הגדולות בעולם. לחברת בינת הסמכת Triple Master של סיסקו, והיא החברה היחידה שקבלה הסמכה זו מחוץ לארצות הברית. שירות מנוהל זה מבוסס על יתרונותיה של חברת בינת כחברת האינטגרציה המובילה בישראל.
לחברה יש משאבים וצוותים מומחים בכל התחומים הנדרשים לאספקת שירותים אלו: תוכנה, תשתיות, שירותי ענן, אבטחת מידע, תקשורת, מערכות אחסון, תמיכה ו .NOC 24×7- בעתיד הלא מאוד רחוק, האפשרות להגיע לכל תוכן, בכל זמן ובכל מקום, תהיה זמינה ונוחה מאי פעם.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם